Federació Catalana de Pessebristes
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

FER SORTIR FUM A UN PESSEBRE POPULAR

2 participantes

Ir abajo

FER SORTIR FUM A UN PESSEBRE POPULAR Empty FER SORTIR FUM A UN PESSEBRE POPULAR

Missatge  ALBERT CATALA Dt Oct 13, 2009 8:54 pm

Uns companys que estan preparant un pessebre popular volen fer sortir fum d'una carbonera. Pregunten métodes:
Els hi he dit:
Cotó fluix
màquina de fum

N'hi ha d'altres?

Gràcies

ALBERT CATALA

Nombre de missatges : 23
Data d'inscripció : 09/06/2008

Tornar a dalt Ir abajo

FER SORTIR FUM A UN PESSEBRE POPULAR Empty fum al pessebre

Missatge  margalida Dg Oct 25, 2009 12:00 pm

Nosaltres en el pessebre tenim una sitja que treu fum-
Per fer-ho, ja que és un pessebre que està exposat al públic durant quasi un mes, no podíem utilitzar la clàssica màquina de fum que va amb oli, ja que no podíem accedir-hi per afegir-ne. Vam utilitzar un aparell que normalment s'utilitza per fer boira, ja que el fum que produeix pesa i no s'aixeca.
El procediment va ser el següent:
Vaig agafar un bidó de plàstic de 10 litres transparent (per poder veure el nivell de l'aigua) i rectangular. Aquest dipòsit va a terra, davall el pessebre.
La maquineta de fer fum necessita estar uns centímetres dintre de l'aigua però no massa. Llavors la vaig adaptar a un tros de porexpan perque s'aguantés 1 cm. davall l'aigua i no anés al fons.
A un costat del dipòsit, a dalt, vaig fer un forat per poder passar la maquineta (mideix uns 7 cms de diàmetre) amb el porexpan i al mateix temps s'aprofita per posar-hi un ventilador d'ordinador. (fan més o manco 10 cms). Aquest s'enganxa a una tablilla i aquesta s'enganxa al dipòsit. Hi ha que posar cinta per evitar que el fum surtir per les juntes. Aquest ventilador fa que el fum surti del dipòsit.
Al tap del diposit hi vaig posar un tup de plàstic (manguera) que arriba fins a la sitja. Pot ser un tub o varis i que cada un vagi a un lloc distint.
Quan poses en marxa el ventilador el fum surt pel forat.

Esper que m'hagi explicat.

Salutacions i bona feina.

margalida

Nombre de missatges : 3
Data d'inscripció : 16/01/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum